#09 blog 2020 / Kazalec okolja ARSO
Izbira prevoza pri Slovencih
Zaradi načina poseljenosti Slovenije in potreb po mobilnosti je sprememba prometa v okolju prijaznejši smeri ključni izziv za državno upravo in za vse nas, ki z vsakodnevnimi prevozi prispevamo k obremenjevanju okolja.
Doseganje državnih ciljev in ciljev EU, kot sta prehod na nizkoogljično družbo in povečanje energetske učinkovitosti za 35 % do leta 2030, bo korenito spremenilo tudi izbiro načina mobilnosti.
Raziskava energetske učinkovitosti Slovenije – REUS GOS 2019 in predhodna merjenja v obdobju 2010 – 2017 razkrivajo, kako Slovenci izbiramo način prevoza.
Ključne ugotovitve analize v infografikah
Za večino gospodinjstev je osebni avtomobil najpogostejša izbira prevoza ne glede na cilj poti in razdaljo do cilja. Rezultati merjenja v obdobju 2010-2017 kažejo pozitiven trend pri izbiri okolju prijaznih oblik mobilnosti (javni potniški prevoz, kolo, hoja) kot dodatnega prevoznega sredstva ob avtomobilu za pot v kraju bivanja, za pot na delo zunaj kraja bivanja in za pot na izlete.
V kraju bivanja (za razdalje do 5 km) avtomobile najpogosteje uporabljamo za pot po opravkih in nakupih (67 %) ter za pot v vrtec (62 %). Sledijo pot na delo (55 %), pot v šolo (51 %) in na fakulteto (42 %).
Rezultat analize
Pri uporabi javnega potniškega prevoza kot primarnega prevoznega sredstva v preteklem desetletju ni bistvenih sprememb, saj javni potniški prevoz redno uporablja samo majhen delež gospodinjstev; najpogosteje za pot v šolo ali na fakulteto v kraju bivanja.
Rajko Dolinšek
Preverite kazalec okolja
Agencije RS za okolje (ARSO)